Advertise here

Quiet atmosphere, good food in La Ribera

Published by Emanuele Benetti — 5 years ago

As I have stated several times, the district of La Ribera offers several interesting places for a lunch in Barcelona. Along the two sides of the fascinating Passeig del Born, or hidden in the narrow streets which characterise the area between Santa Maria del Mar and Carrer de Montcada, a series of inviting restaurants provide a good meal for a very reasonable price, usually 11-12 euro for a complete lunch, choosing from the different courses available in the menu del dìa. This was the case of the restaurant in question, which I discovered while I was around with a couple of friends. Right when we were starting to feel peckish, we spotted an attractive signs offering a convenient menu del dìa at the restaurant La Lantia.

The local is situated in Carrer del Brosolì, one of the streets originating from Carrer de l'Argentera (the main road leading to Santa Maria del Mar from Via Laietana) and heading northward towards Carrer de Montcada. Quite a strategic location, though perhaps a bit out of the way. For this reason, a wide board is placed along Carrer de l'Argentera, right under the vault which is the entrance to Carrer del Brosolì. Tempted by the cheap price and the wide variety of dishes available, we made our choice and made our way along this narrow street. We found the restaurant a few metres ahead: it was quite a surprising place, indeed. With its low ceilings, the dim light which almost resembled a candle-lit atmosphere, the ethnic (though a bit run-down in some parts) furniture and decorations make La Llantia quite a picturesque local.

My own pick from the several dishes on the menu was fideua as first course and botifarra de Vic (typical Catalan sausage, made in the town of Vic) amb mongetes (a sort of white beans) and chips. Personally, I found the two dishes really tasty: though the fideuà was perhaps not particurlarly rich in fish, the allioli sauce was really good, and the botifarra...well, one of the most delicious things I have eaten since I am in Catalonia! As for my friends, they shared my selection for the first dish, while they opted for the a really tasty-looking salmon for main course. In a nutshell, we were particularly satisfied by the meal, which was served with appreciable celerity and was topped by the usual flan, which I am starting to regard as the typical local dessert together with the catalan cream.

For these reasons, I would not have any doubts in recommending La Llantia restaurant for a good, not too expensive meal in the strategic district of La Ribera.

Photo gallery


Atmosfera tranquilla e buon cibo a La Ribera

Published by Emanuele Benetti — 5 years ago

Come ho affermato varie volte, il quartiere de La Ribera offre diversi posti interessanti per mangiare a pranzo a Barcellona. Lungo i due lati dell'affascinante Passeig del Born o nascosti nelle strette viuzze che caratterizzano l'area tra Santa Maria del Mar e Carrer de Montcada, una serie di interessanti ristoranti offre un buon pasto a prezzi assai ragionevoli, normalmente 11-12 euro per un pranzo completo, scegliendo tra i vari piatti disponibili nel menu del dia. E' il caso per esempio del ristorante in questione, che ho scoperto mentre ero in giro con una coppia di amici. Giusto mentre cominciavamo a sentirci affamati, abbiamo notato l'attraente cartello che offriva un conveniente menu del dìa al ristorante La Llantia.

Il locale è situato in Carrer del Brosolì, una delle vie che si dipanano da Carrer de l'Argenteria (la strada principale che porta s Santa Maria del Mar da Via Laietana) e si dirigono verso la zona di Carrer de Montcada a nord. Una posizione abbastanza strategica, per quanto forse un po' fuori mano. Per questo motivo, un grande cartello è piazzato lungo Carrer de l'Argenteria, giusto sotto la volta che introduce in Carrer del Brosolì. Tentati dai prezzi economici e dall'ampia varietà di piatti disponibili, abbiamo preso la nostra decisione e ci siamo inoltrati in questa stretta stradina, trovando il ristorante pochi metri più avanti. Si tratta di un luogo abbastanza sorprendente, in realtà. Con i suoi soffitti bassi, la luce soffusa che regala un'atmosfera quasi da lume di candela, l'arredamento etnico (seppur un po' trascurato in alcune parti) e le decorazioni fanno de La Llantia un locale pittoresco.

La mia scelta tra i numerosi piatti nel menu è stata fideua come primo piatto e botifarra de Vic (tipica salsiccia catalana prodotta nella cittadina di Vic) amb mongetes (una sorta di fagioli bianchi) e patatine. Personalmente ho trovato i due piatti davvero gustosi: benché forse la fideua non fosse particolarmente ricca di pesce, la salsa allioli era davvero buona e la botifarra...beh, una delle cose più deliziose che ho mangiato da quando sono in Catalogna! Per quanto riguarda i miei amici, hanno condiviso la mia scelta per il primo piatto, mentre hanno optato per una fetta di salmone che sembrava davvero appetitosa come secondo. In poche parole, siamo stati assai soddisfatti del pranzo, che ci è stato servito con apprezzabile celerità ed è stato concluso in bellezza dal consueto budino, che comincio a considerare il dolce tipico locale insieme alla crema catalana.

Per questi motivi non avrei dubbi a raccomandare il ristorante La Llantia per un pranzo gustoso e abbastanza economico nello strategico quartiere de La Ribera.


Rate and comment about this place!

Do you know La Llantia? Share your opinion about this place.

Rate and comment about this place!

More places in this city


Don’t have an account? Sign up.

Wait a moment, please

Run hamsters! Run!