Advertise here

Bar La Tasqueta


  - 2 opinions

Not the best place in La Barceloneta...

Published by Emanuele Benetti — 5 years ago

I must admit I have not been very lucky so far in my search for a good place to eat in Barcelona. When I have to decided not to rely on the guide and look for a restaurant on my own, indeed, I have never been very satisfied with my pick. Of course, it is not that I have been treated badly or the food was completely disgusting. Although, for one reason or another, I have never been so pleased with the meal to end up saying that I would soon return in the same place. I was sure that this sort of curse was going to end on the day of my tour for La Barceloneta, an area which is quite renowned for its restaurants and tapas bar. Not quite so: unfortunately, once again I had to content myself with a meal which was not completely up to standard.

Actually, this time I had probably made the right pick, as the good locals are so abundant in the narrow streets of La Barceloneta that it is almost impossible not to come across in one of them at least. And indeed I had found a tiny tapas bar, called La Cova Fumada, which looked really inviting. Unfortunately, the place was so small and crowded that people were literally queuing in front of it in order to gain a seat. Being quite hungry and not in the mood to stand waiting, I kept searching, and finally picked out, not very far away, another proimising local, a small but cosy bar called Bitacora. Also in this case, though, there was apparently no room for me, so I had to content myself with the bar La Tasqueta, located right opposite the former one.

Right from the outset, I had the feeling that once more I had not been very lucky with my pick. The setting, indeed, though not unpleasant was not particularly looked after. Similarly, the service was quite polite but it was possible to hear unpleasant discussion in the staff room. On this basis, I thought it better to limit my order to just a portion of patatas bravas, awaiting the outcome of this first dish. Actually, the bravas were not that bad, probably home-made, but nothing special, while the sauces were not home-made at all. As a result, I decided to put an end to my meal at La Tasqueta, leaving for other people to try the several tapas available from the menu. For truth's sake, I must add that the price, at least, was quite reasonable. Therefore, I think the place is not particularly bad, but wandering for the alleys of La Barceloneta you may easily find a few better locals. Provided they are not already crowded.

Photo gallery


Non il posto migliore della Barceloneta...

Published by Emanuele Benetti — 5 years ago

Devo ammettere che fino ad ora non sono stato particolarmente fortunato nella ricerca di un buon posto per mangiare a Barcellona. Quando ho deciso di lasciare da parte la guida per cercare per conto mio un ristorante, infatti, non sono mai stato molto soddisfatto della mia scelta. Ovviamente, non si può dire che sia stato trattato male o che il cibo fosse totalmente disgustoso. Tuttavia, per una ragione o per l'altra, non sono mai stato tanto appagato del pasto da affermare che avrei fatto ritorno prontamente nello stesso posto. Nel giorno della mia visita a La Barceloneta, un'area particolarmente rinomata per i suoi ristoranti e tapas bar, ero certo che sarebbe terminata questa sorta di maledizione. Non è stato così: sfortunatamente, una volta di più ho dovuto accontentarmi di un pasto che non era totalmente all'altezza delle aspettative.

A dire la verità, questa volta avevo probabilmente fatto la scelta giusta, dato che i buoni locali sono talmente abbondanti lungo le strette vie della Barceloneta che è quasi impossibile non imbattersi in almeno uno di essi. E infatti avevo scovato un minuscolo tapas bar, chiamato La Cova Fumada, che sembrava davvero invitante. Sfortunatamente, il locale era tanto piccolo ed affollato che la gente stava letteralmente facendo la fila sul marciapiede antistante per guadagnarsi un posto. Essendo assai affamato e non dell'umore per mettermi in fila in piedi, ho continuato le ricerche, finendo per individuare un altro locale promettente situato non troppo lontano, un bar piccolo ma accogliente chiamato Bitacora. Anche in questo caso, tuttavia, apparentemente non c'erano posti liberi, per cui ho dovuto accontentarmi con il Bar la Tasqueta, situato giusto di fronte al precedente.

Fin dal primo momento ho avuto la sensazione che una volta di più la fortuna non mi avesse assistito nella mia scelta. L'ambiente, infatti, seppur non spiacevole non era particolarmente curato. Similmente, il servizio era abbastanza cordiale, ma dalla vicina stanza di servizio giungevano distintamente le voci di un'animata discussione. Viste le premesse, ho pensato di limitare il mio ordine ad una porzione di patatas bravas, in attesa di vedere la riuscita del primo piatto. In verità, le bravas non erano malaccio, probabilmente fatte in casa, ma davvero nulla di speciale, mentre le salse erano chiaramente poco artigianali. Di conseguenza, ho deciso di porre fine al mio pranzo a La Tasqueta, lasciando ad altri la possibilità di provare le altre tapas presenti nel menu. Per amor di verità, va aggiunto che il prezzo almeno era abbastanza ragionevole. Di conseguenza, direi che il locale non è malaccio, ma vagando per le viuzze della Barceloneta sarete probabilmente in grado di trovare locali migliori. Sempre se non sono già pieni.


Rate and comment about this place!

Do you know Bar La Tasqueta? Share your opinion about this place.

Rate and comment about this place!

More places in this city


Don’t have an account? Sign up.

Wait a moment, please

Run hamsters! Run!