Advertise here

AU-POZNAN

El activity

Cercetasii Romaniei - "Orizont" Brasov

Kino Coresi  W Coresi, oprócz lodowiska, gdzie za wstęp na godzinę płaci się dziesięć lejów, a za wynajęcie łyżew siedem, znajduje się też jedyne w Braszowie kino. Wieczorem poszliśmy tam dość sporą grupą obejrzeć film "Milczenie". Bilety wstępu z...

0 by El in Erasmus blog Brasov, 1 day ago

Warowny kościół - Codlea

Autostop do Codlei  Po zejściu z konnej furmanki, po przejechaniu tych około trzech kilometrów, wyciągnąłem ponownie kciuka, chcąc już bezpośrednio dostać się do Codlei - miasteczka, największego z dzisiaj odwiedzonych, które, jak już ogarnąłem, jest...

Warowny kościół - Vulcan

Vulcan  Autostop do Vulcanu  Szukając drogi we wsi Cristian, która prowadzi do wsi Vulcan i na której mógłbym próbować łapać stopa, spotkałem Miłego Starszego Pana. Miły Starszy Pan specjalnie dla mnie wyszedł ze swojego domu, zapytał się, dokąd...

Warowny kościół - Cristian

Dworzec Bartolomeo  Udałem się, jak kilka dni wcześniej do Ghimbav, na dworzec Bartolomeu - przez który przejeżdżają pociągi Regiotrans ruszające z Braszowa i zmierzające między innymi do Zarnesti i Piatra Craiului.  Na samym dworcu są aż trzy...

Warowny kościół - Ghimbav

Najstarszy kościół w Braszowie  W południe udałem się przez strada Lunga w stronę dworca Bartolomeu, oddalonego o jakieś dwadzieścia minut pieszej drogi od mojego mieszkania (z tego dworca można pociągiem również dojechać do, na przykład, Zarnesti i...

• Blog

Pierwsze obrzędowe ognisko Erasmusów

Street workout  W pierwszy dzień astronomicznej wiosny zaplanowaliśmy uczcić spacerem na Tampę. Jako że miałem zajęcia, postanowiłem dobiec do pozostałych godzinę później. Po zwichnięciu barku przestawiłem się z ćwiczeń głównie na bieganie i street...

Sighisoara#3 - Wzgórze

Wzgórze Szkolne w Sighisoarze  Po zejściu z wieży udaliśmy się bezpośrednio w stronę słynnych szkolnych schodów, przez reprezentacyjną ulicę szkolną. Po drodze minęliśmy sporo kafejek i restauracji, do których zerkaliśmy z myślą o zjedzeniu obiadu -...

0 by El in Erasmus blog Romania, 8 days ago

Sighisoara#2 - Muzeum Historii i wieża zegarowa

Wieża zegarowa w Sighisoarze  Po wyjściu z gotyckiego kościoła dołączyliśmy do grupki wcześniej już wspomnianych turystów z przewodnikiem. Coraz więcej ludzi zbierało się z niewiadomych powodów na placyku pod wieżą. Przed wejściem do środka Andre...

0 by El in Erasmus blog Romania, 8 days ago

Sighisoara#1

Podróż do Sighisoary  Domenico i Cinzia rano nie wstali na czas aby zdążyć na pociąg. Noc wcześniej graliśmy razem w karty w pubie Osiem garnków (8pots - przyp. bloggera), zarówno we włoską Scopa jak i pewną turecką grę karcianą, którą pokazała nam...

0 by El in Erasmus blog Romania, 11 days ago

Sighisoara#4 - Bulevard Restaurant i powrót do Braszowa

Restauracja w hotelu Bulevard  Pisząc o naszym wędrowaniu po Sighisoarze nie mogę nie wspomnieć o przedostatnim etapie podróży. Zanim udaliśmy się na dworzec i w podróż powrotną do Braszowa, minęliśmy hotel Bulevard, który tak przyciągnął naszą...

0 by El in Erasmus blog Romania, 12 days ago

Wystawa drewnianych rzeźb greckich

Dzień Kobiet  Cieżko było znaleźć kwiaty na Dzień Kobiet w mieście ósmego marca. Krążyłem po ulicach w poszukiwaniu kwiaciarni, a jedyne, co znalazłem, to starsze panie rozstawione w rogach ulic i sprzedające dość kiepskiej jakości kwiaty (może już...

0 by El in Erasmus blog Brasov, 13 days ago

Gypsy Market 2.0

W Braszowie  znajduje się jeszcze drugi, znacznie większy od wcześniej opisanego, cygański targ. Jest otwarty tylko w niedziele, od godziny ósmej rano do około szesnastej. Zlokalizowany jest niedaleko Decathlonu w Braszowie - a wejściówka na niego kosztuje...

0 by El in Erasmus blog Brasov, 17 days ago

Salina Turda

Cykl pierwszego tygodnia i spotkanie dla studentów Erasmusa  Początek nowego semestru to wyjazd starych przyjaciół i znajomych i przyjazd nowych studentów, a co za tym idzie "cykl pierwszego tygodnia" został w Braszowie powtórzony - to znaczy ponownie European...

0 by El in Erasmus blog Turda, 17 days ago

Turda

Turda Po wyjściu z kopalni soli od strony jeziora Durgau (największego jeziora w okoliach Turdy, gdzie znajdują się normalne plaże i można sobie popływać) udałem się przez rozciągający się przede mną płaskowyż w kierunku Turdy. Wyszedłem drugim...

0 by El in Erasmus blog Turda, 17 days ago

Psy 2: Trochę wolontariatu

Wolontariat  Na początku poprzedniego, pierwszego semestru studiów w Braszowie, zimowego, European Social Network z Braszowa w ramach czwartego tygodnia integracji zaprosiło nas na spacer z psami ze schroniska. Niestety wówczas przyszedł na Braszów pierwszy,...

0 by El in Erasmus blog Brasov, 20 days ago
  • Blog

Beztroskie, erasmusowe życie na początku drugiego semestru

Spotkanie, którego nie było...  Nad ranem, dwa dni po zwichnięciu barku, spotkałem się z Klarą i Cinzią aby razem z nimi udać się na spotkanie studentów leśnictwa z Erasmusa, również tych, którzy dopiero co przybyli do Braszowa. W końcu leśnictwo i...

0 by El in Erasmus blog Brasov, 23 days ago

Dzień VIII: Międzybóż#2 i Chmielnicki

Ninja na zamku!  Nad ranem powitaliśmy dzień odmówieniem jutrzni na szczycie twierdzy, w donżonie. Następnie ktoś (czyżbym to był ja?) wpadł na genialny pomysł, aby w tym epickim miejscu, jakim były ruiny donżonu, pograć wspólnie w ninję. Niektórzy byli...

0 by El in Erasmus blog Ukraine, 24 days ago
  • Blog

Dzień VII: Międzybóż#1 - Ninja na zamku!

Poszukiwania marszrutki  W czasie, jak wędrownicy jeszcze ogarniali ostatnie rzeczy i żegnali się z księdzem Adamem, z Budzikiem ruszyliśmy poszukać dworca autobusowo - marszrutkowego i kupić bilety do Międzyboża. Oddaolony był niecałe dziesięc minut drogi...

0 by El in Erasmus blog Ukraine, 24 days ago

Sibiu#1 - Piata Mare, Piata Mica, Brukenthal Museum i inne

Podróż do Sibiu  O godzinie piątej nad ranem wsiadłem do pociągu, byle jakiego, bo darmowego, hehe.  Akurat okazało się, że jechał do Sibiu. Przy okazji sprawdziłem poprzez dworcow Wifi pociągi powrotne z Sibiu do Braszowa i godziny mi pasowały, więc...

0 by El in Erasmus blog Sibiu, 26 days ago

Sibiu#3 - Muzeum historii

The Altemberger House - Muzeum Historii  Z wszystkich muzeów należacych do Brukenthal National Museum tylko The Altemberger House był czynny i otwarty - w reszcie budynków do dwudziestego czwartego lutego trwały prace renowacyjne oraz coroczne porządki. Muzeum...

0 by El in Erasmus blog Sibiu, 26 days ago

Sibiu#2 - katedry

Katedra ewangelicka  Nad dachami kamienic i domów wznosiła się w górę wysoka, prawdopodobnie będąca najwyższym punktem widokowym w Sibiu, wieża pokryta odbijającymi światło, kolorowymi kafelkami. Wieża ta należała do ewangelickiej katedry Świętej...

0 by El in Erasmus blog Sibiu, 27 days ago

Urodziny, Piatra Craiului#2, Black Salami, Ass-sliding#2

Wyjazd do Zarnesti  Nad ranem w moje urodziny zajrzałem do pokoju Marty w akademiku. Wyglądało na to, że jednak spędzę przynajmniej część dnia sam, ponieważ po wywrotce na nartach nie czuła się ostatecznie wystarczająco na siłach, aby wejść na Piatra...

0 by El in Erasmus blog Romania, one month ago
  • Blog

Coś się kończy, coś się zaczyna/Służba medyczna w Rumunii

Pożegnanie Donato  Wieczorem udałem się do Memorandului aby pożegnać Donato. Dziewczyny w ostatnich dniach ciężko studiowały na ostatni egzamin, z ornitologii (bo wymyśliły sobie, że fajnie byłoby znać się na ptakach, a ten egzamin i przedmiot okazał...

0 by El in Erasmus blog Brasov, one month ago
  • Place

Propaganda Bar

"It's time to say: Goodbye" Studenci Erasmusa z Memorandului powoli opuszczają Rumunię, również studenci AIESEC-u z Malezji, Tajlandii, Japonii i Meksyku niedługo wyjeżdżają. Najgorszy etap Erasmusa się rozpoczął, chociaż pocieszeniem jest fakt że z...

by El in Erasmus party Brasov, one month ago

Warowny kościół#2 - Prejmer

Uciekając...  W ciągu ostatnich pięciu miesięcy pobytu w Rumunii zdążyłem rozgniewać i wzbudzić nienawiść do mojej osoby w większości grup społecznych w Rumunii. I tak musiałem już uciekać przed upiorami z lasu Hoia, wampirami, zirytowanymi studentami...

0 by El in Erasmus blog Brasov, one month ago

Don’t have an account? Sign up.