Ola RR

US

Atividade de Ola

• Blogue

Tanie noclegi - czy to mozliwe

Noclegi Jeśli udało Ci się już przebrnąć przez kwestie związane z transportem to kolejny krok jaki należy wykonać to znalezienie noclegu. Tutaj według mnie znów wracamy do tego co powiedziałam na wstępie, czyli określ swoje potrzeby. Według ich kryteriów...

• Blogue

Minimum za maximum czyli jak podróżować aby nie zrujnować swoich finansów

To będzie dość obszerny temat zatem weź sobie herbatę, kawę i zapraszam Cię do tej interesującej lektury. Temat znany i wałkowany jak rzeka, chociażby dlatego, ze ostatnio podróżowanie za niewielkie pieniądze stało się modne – chyba mogę użyć tego...

Placki z dyni

Za oknem pogoda jest jaka jest, ale co należy przyznać ten okres jest bogaty w warzywa i owoce sezonowe. Będąc w jednym ze sklepów rzuciła mi się w oczy dynia piżmowa, a ponieważ była w rewelacyjnej cenie, bo zapłaciłam za nią około 4 złotych w...

0 por Ola en Receitas Erasmus
  • Blogue

Dzień 11 z Taghazout do Essaouiry

Dzień jedenasty Dzisiejszy dzień to kolejna podróż. Jak napisałam poprzedni dzień spędziliśmy w większości w Valley Paradise. Dzisiaj natomiast naszym celem była Essaouira. Długo się zastanawialiśmy, którym autokarem jechać, bo z jednej strony ja się...

Dzień dziesiąty - Valley Paradise

Dzień dziesiąty - wycieczka do Valley Paradise Wstałam bardzo podekscytowana, bo wiedziałam, że to będzie kolejny, dobry dzień i zobaczę miejsce, które było na mojej liście. Jak pewnie wiesz miałam obiekcje, czy w ogóle uda nam się dotrzeć do Agadiru. W...

Volubilis

Volubilis Już z daleka na zakrętach drogi było widać wynurzające się ruiny tego dawnego miasteczka. Rzymskie ruiny miasta położone są z jednej strony na płaskowyżu, aczkolwiek poniżej w kierunku Moulay Idriss, znajduje się dolina rzeczna rzeki Fertassa a...

Dzień dziewiąty - Taghazout

Dzień dziewiąty – zmiana o 180 stopni Wydaje mi się, że po Marakeszu potrzebne jest obranie takiego kierunku, który pozwoli nam zachować swego rodzaju harmonię. Nasza wycieczka przypominała trochę sinusoidę z miejsc bardzo turystycznych i głośny...

• Lugar

Pałac el - Badi (Marrakesz)

Pałac el – Badi Wydaje mi się, że Pałac El-Badi zaraz po placu Jemaa el Fna i ogrodach Majorelle jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych budowli miasta. Z resztą jakoś mnie to wielce nie dziwi, wspominałam Ci, że nazwa meczetu, placu pochodzi właściwie od...

Dzień ósmy Marakesz i podróż do Agadiru

Dzień ósmy Ten dzień zapowiadał się całkiem spokojnie, bo był tylko półmaratonem, chcieliśmy zwiedzić kilka z atrakcji w Marakeszu, skoro mieliśmy ku temu sposobność a później ruszyć w kierunku Agadiru. Wybór kierunku dalszej podróży Długo się...

Dzień siódmy ciąg dalszy

Nie pisałam tego opisując wycieczkę do wodospadów, więc poczynię to tutaj. Supra tours dworzec Jak napisałam na zakończenie poprzedniego wpisu, postanowiliśmy wysiąść koło dworca autobusowego supra tour w Marakeszu. W przypadku tej sieci autobusów z...

Plac Dżamaa al-Fina

Najsłynniejsze miejsce w Marakeszu (Dżamaa el-Fna) Na samym początku napiszę, że nazw tego miejsca jest tyle, że sama nie wiem, z której korzystać, spolszczona wersja brzmi Dżemaa el-Fna. Jeśli będziesz w Marakeszu to spotkasz się z francuska wersją, czyli...

Garbarnie w fezie

Garbarnie w Fezie Nie było do końca to moim zamysłem, znaczy czytałam o tym miejscu w przewodnikach, jakoś jednak temat nie wydał mi się na tyle interesujący abym miała koniecznie zwiedzić to miejsce. Jeśli jednak czytałeś mój wpis z Fezu, to wiesz, że z...

por Ola en O que ver Fez

Dzień siódmy - wycieczka do Cascades d’Ouzoud

Plan zwiedzania Cascades d’Ouzoud To było jedno z tych miejsc, które miałam zapisane na liście miejsc, które koniecznie chciałabym zobaczyć będąc w Maroko, nie było właściwie innej opcji. Przed naszą podróżą starałam się zebrać najważniejsze...

Pałac el-Bahia w Marakeszu

Pałac el- Bahia To była kolejna z atrakcji, którą widziałam będąc w Marakeszu i kolejna z cyklu, należy koniecznie zobaczyć zwiedzając Marakesz – to co ja sądzę na ten temat zostawiłam na koniec. Ciekawe jest to, że również w przypadku tego miejsca,...

Ogrody Majorelle

Ogrody Majorelle Doszłam do wniosku, że o tym miejscu napiszę oddzielny wpis chociażby dlatego, że w większości przewodników, blogów jest napisane, że to miejsce typu „must see” w Marakeszu. Nie należę do osób, które ślepo podążają za schematami,...

Zakupy w Maroko

Zakupy w Maroko To jeden z tematów, o którym chciałam napisać chociaż przyszedł mi do głowy dopiero będąc na miejscu i już tłumaczę dlaczego. Jadąc do Maroko, każdy z Nas od swoich znajomych usłyszy, tam to się obkupisz, zobaczysz ile możesz kupić na...

1 por Ola en Conselhos Erasmus

Dzień szósty zwiedzanie Marakeszu

Dzień szósty Zgodnie z założeniem mieliśmy mieć dzisiaj bardzo aktywny dzień, szczególnie, że wedle moich prognoz następnego dnia mieliśmy pojechać na wycieczkę, a za dwa dni zmienić już miasto. W związku z czym ten dzień wydawał się najbardziej...

Dzień piąty z Merzougi do Marakeszu

Dzień piąty Dzisiaj niewiele właściwie się działo. Przede wszystkim dlatego że musieliśmy dostać się z hassi labied (Merzouga) do kolejnego punktu naszej podróży, czyli do Marakeszu. Naszym planem było skorzystanie z autobusu supra tour, który miał być o...

Noc na pustyni

Noc na pustyni Postanowiłam, że poświęcę temu doświadczeniu oddzielny wpis przede wszystkim dlatego, że to trzeba opisać i chciałabym aby jak najwięcej osób to przeczytało i mając okazję zdecydowało się na takie doświadczenie. Marzenia Wydaje mi się,...

Dzień trzeci i czwarty Merzouga

Dzień trzeci i czwarty Z lekkim opóźnieniem piszę, ale trochę się działo przez ostatnie dwa dni. Poza tym przyznam, że mój palec był tak spuchnięty, że nie byłam w stanie nic utrzymać w pełni więc darowałam sobie również pisanie, bo jakoś kiepsko mi...

Dzień drugi w Fez oraz okolice Volubilis

Dzień drugi Obudziliśmy się właściwie po godzinie 9:00 dlatego że z dołu dobiegały odgłosy śmiechu i zapach kawy, który zdecydowanie postawił mnie na nogi. Nie chcieliśmy również tracić niepotrzebnie czasu na sen, w końcu tyle jest do zobaczenia....

Dzień pierwszy w Fez

Dzień pierwszy Droga z Bristolu do lotniska w Stansted z przesiadką na Victoria coach station. Nasz autobus był opóźniony ale tylko 5 minut później przynajmniej z początku. Następnie kolejne 5 minut w rezultacie wyjechaliśmy z Bristolu 20 minut po czasie,...

• Blogue

Dwa dni do wyjazdu do Maroka

Dwa dni do wyjazdu Coraz mniej czasu zostało do wyjazdu, a ja mam wrażenie, że jestem daleko w polu, muszę wszystko poukładać, żeby wiedzieć co jeszcze zostało do zrobienia. Lubię mieć kontrolę jeśli chodzi o wydatki jakie ponieśliśmy. Nie jestem w stanie...

• Blogue

problemy i refleksje z mieszkania w Anglii

Z perspektywy czasu Chciałabym się podzielić z Tobą moimi doświadczenia związanymi z życiem w Anglii, przez ostatnie dwa lata. Zupełnie są inne niż kiedy wróciłam po wymianie z Portugalii. Fakt byłam tam tylko 6 miesięcy. To jednak był inny czas, czas...

Dzień przed wyjazdem do Maroko

1 Dzień do wyjazdu do Maroko Najważniejsze informacje i wskazówki, które sprawdzam dzień przed każdą wycieczką, aby się nie stresować jeszcze bardziej niż jest to potrzebne. Poza tym aby uniknąć wszelkich niespodzianek i nie pluc sobie w brodę, że było...

0 por Ola en Conselhos Erasmus

Você ainda não tem uma conta? Regista-te.

Espera um momento, por favor