Advertise here

Xurreria La Tassa


  - 2 opinions

Time for a snack? Xurros!

Published by Emanuele Benetti — 7 years ago

Having lived for three months in Spain without even trying churros would have been really strange. Therefore, as the end of my first term as a Comenius assistant is approaching quickly, I decided it was high time to trying this sweet specialty. Even more so that, believe it or not, a brand new "xurreria" has just been opened in my neighbourhood, just a couple of minutes walking from my house. How was it? Well, you can easily judge from the pictures...

time-snack-xurros-fcc3e847cc3187806aeb52

As far as I am concerned, Xurreria La Tassa in Vilanova i la Geltrù has been a pleasant discovery Before going on, however, it could be a good idea to explain what churros ("xurros" in Catalan) are. This kind of sweet snack, very popular in Spain, consists in a few pieces of batter, made of flour, salt and sugar, which after being fried for a minute or so are normally eaten with hot chocolate. Indeed, they are so popular that the Spanish idiomatic expression to say that a product is having a huge success of sales (like Sell like hot cakes in English) is Venderse como churros.

time-snack-xurros-8d8e209d3710344bdb7b87

Now, to say the truth churros are very commonly sold in street stalls and, therefore, eaten during a mid-afternoon walk. Although, it is a universal truth that the best way to appreciate them fully is tasting them with hot chocolate, as I was saying. For that reason I went to the above-mentioned "xurreria", which despite having opened just one month ago has apparently already made itself a name in Vilanova i la Geltrù. Fortunately, there was no disappointment in store: both the churros and the chocolate were delicious.

time-snack-xurros-d6450ed572baea08384530

I would definitely recommend the place, then, for a sweet breakfast but also for a snack at any hour, as both cold and warm sandwiches are also available. Besides the prices, which are perfectly fine (1. 5 euro for an abundant portion of churros, 3 euro for churros and hot chocolate), another reason which could give the place an edge is that, unlike many other bars or cafeterias, it is not located on the Rambla Principal. In this way, you will not need a 15-minutes walk if you do not live in the city centre, as it is my case.

time-snack-xurros-f18df52bbd49abbf0399df

Photo gallery



Ora di merenda? Xurros

Published by Emanuele Benetti — 7 years ago

Passare tre mesi in Spagna senza neanche provare i xurros sarebbe stato davvero strano. Perciò, dato che si avvicina velocemente il termine del mio primo trimestre come assistente Comenius, ho deciso che era arrivato il momento di provare questa dolce specialità. Tanto più che, ci crediate o no, una xurreria nuova di zecca è stata aperta da poco nel mio quartiere, giusto ad un paio di minuti di cammino da casa mia. Come è andata? Beh... potete facilmente giudicare dalle foto!

Per quanto mi riguarda, la xurreria La Tassa di Vilanova i la Geltrú è stata davvero una piacevole scoperta. Prima di proseguire, tuttavia, sarà meglio spiegare cosa sono i churros (xurros in catalano). Questo tipo di dolciume, assai popolare in Spagna, consiste in una serie di pezzetti di pastella, composta di farina, sale e zucchero, che dopo essere stati fritti per qualche minuto all'incirca vengono mangiati accompagnati da cioccolata calda. Di fatto, sono talmente popolari che l'espressione idiomatica in lingua spagnola per indicare un prodotto che sta avendo un enorme successo di vendita (l'equivalente di Sell like hot cakes in inglese) è Venderse como churros (andare a ruba in italiano).

Ora, a dire la verità i churros si vendono normalmente lungo la strada in apposite bancarelle, e dunque si mangiano durante una bella passeggiata di metà pomeriggio. Tuttavia, è largamente risaputo che il miglior modo per apprezzarli pienamente è gustarli con cioccolata calda, come già accennato. Per questa ragione ho deciso di recarmi alla xurreria in questione, che pur avendo aperto appena un mese fa si è già guadagnata una certa reputazione a Vilanova i la Geltrú. Fortunatamente, nessuna delusione in serbo: tanto i churros come la cioccolata erano deliziose.

Fonte

Mi sento dunque di raccomandare assolutamente il locale, sia per una colazione dolce, sia per uno spuntino a qualsiasi ora, dato che anche una serie di panini freddi è disponibile. Oltre ai prezzi, che sono perfettamente accettabili (1, 5 euro per un'abbondante razione di xurros, 3 euro per i xurros con la cioccolata calda), un'altra ragione per scegliere questo posto è la posizione: a differenza di molti altri bar o caffè, infatti, non è situato sulla Rambla Principal. In questo modo, non dovrete affrontare una passeggiata di 15 minuti se non abitate in centro, come nel mio caso.

Fonte

Photo gallery



Content available in other languages

Rate and comment about this place!

Do you know Xurreria La Tassa? Share your opinion about this place.


Don’t have an account? Sign up.

Wait a moment, please

Run hamsters! Run!