Advertise here

La Diligencia


  - 2 opinions

Good food and a dive into the past

Published by Emanuele Benetti — 7 years ago

As I have already written in a previous entry, it is not so uncommon to find really good restaurants hidden in the small villages located along the coast surrounding Vilanova i la Geltrù. One of those places is doubtlessly La Diligencia, located in Cunit, a seaside village less than 10 kilometres far from Vilanova i la Geltrù. I had the chance to test it on the occasion of a calçotada with my colleagues. Though the unique experience of a calçotada deserves to be described in a post of its own, some things may be said about this interesting local.

Unlike many restaurants in Cubelles and Cunit, La Diligencia is not located along the promenade overlooking the street. As a matter of fact, the setting is not maritime at all, dating back instead to the time when the postal service was carried out by horse-drawn carriages. It is precisely "diligencia", indeed, the term for "horse-drawn carriage" in Catalan and Spanish. Therefore, the current restaurant is probably the direct descendant of the place which housed the tired horse riders, offering them rest and refreshments. And the setting really seem to bring you back in the past centuries, as the wooden furniture has been preserved almost untouched, looking exactly has it ought to be in the 19th century.

And if the environment and the atmosphere are really charming, the food is no less so. Both the calçots and the sauce going with them were delicious (my own opinion was confirmed by my colleagues, of course rather more experienced about this specialty). The meat dish which followed was also very tasty, as was the bread, characterised by that special flavour so typical of the good home-made bread. The meal was finally topped by a catalan cream which was really the icing on the cake, not to mention the good wines. The bill was not exactly cheap (20 euros), but I was explained that calçots, and of course grilled meat, are not generally a cheap kind of meal. Anyway, it may be a bit far from Vilanova i la Geltrù, but I would definitely recommend this picturesque restaurant.

Photo gallery


Mangiare ottimo ed un tuffo nel passato

Published by Emanuele Benetti — 7 years ago

Come ho già scritto in un precedente post, non è affatto inusuale trovare ristoranti davvero buoni nascosti nei paesini situati lungo la costa nella zona di Vilanova i la Geltrù. Uno di questi locali è senza dubbio La Diligenza, ubicato a Cunit, una località balneare a meno di 10 kilometri da Vilanova i la Geltrù. Ho avuto la possibilità di provarlo in occasione di una calçotada con i miei colleghi. Benché l'esperienza unica di una calçotada meriti di essere descritta in un post a parte, si possono dire alcune cose di questo interessante locale.

A differenza di molti ristoranti a Cubelles e Cunit, La Diligencia non è situata sul lungomare. Di fatto, invece, l'ambientazione non è affatto marittima, e risale invece all'epoca in cui il servizio postale veniva effettuato da carrozze trainate da cavalli. E proprio "diligencia", infatti, è il termine spagnolo e catalano per "carrozza trainata da cavalli". L'attuale ristorante, dunque, è probabilmente diretto discendente del luogo che ospitava gli stanchi viaggiatori a cavallo, offrendo loro riposo e ristoro. E l'ambiente sembra davvero riportarvi indietro nei secoli, dato che l'arredamento in legno è stato conservato quasi intatto, apparendo esattamente come doveva essere nel XIX secolo.

E se l'ambiente e l'atmosfera sono davvero affascinanti, il mangiare non è certo da meno. Tanto i calçots come la salsa che li accompagnava erano davvero deliziosi (la mia opinione fu confermata da quella dei miei colleghi, senza dubbio più esperti di me per quanto riguarda questa specialità). Il piatto di carne che ha fatto seguito era ugualmente gustoso, come peraltro il pane, caratterizzato da quel sapore speciale tipico del buon pane fatto in casa. Il pasto è stato infine concluso da una crema catalana che è stata veramente la ciliegina sulla torta, per non dire degli ottimi vini. Il conto non è stato esattamente economico (20 euro) ma, come mi è stato spiegato, i calçots, e ovviamente la carne alla griglia, non sono generalmente un pasto economico. Ad ogni modo, pur essendo un po' lontano da Vilanova i la Geltrù, raccomanderei assolutamente questo pittoresco ristorante.


Rate and comment about this place!

Do you know La Diligencia? Share your opinion about this place.


Don’t have an account? Sign up.

Wait a moment, please

Run hamsters! Run!